سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان پایتخت گردشگری ایران قرار گیرد.

17

آذر
1400

پایتخت گردشگری دریایی ایران کجاست؟+فیلم

ارسال شده توسط: عباس جهانی/ 376 0

پایتخت گردشگری دریایی ایران کجاست؟

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان می‌گوید:

گردشگری تحولات بسیاری را تاکنون تجربه کرده‌است در میان شاخه‌های مختلف و متنوع گردشگری، گردشگری دریایی یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و در عین حال سودآورترین فعالیت در بخش گردشگری در سطح جهان محسوب می‌گردد.

برای عبور از اقتصاد تک محصولی و کاهش تدریجی تاثیر صادرات نفت بر بودجه کشور باید به سایر منابع درآمدی بیشتر توجه و تمرکز کنیم.

اقتصاد دریا‌محور یعنی استفاده پایدار از منابع گسترده آبی، دریایی، اقیانوسی برای رشد اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه می باشد.

منتهی برای بهره‌مندی از مزیت‌های گردشگری دریایی نیازمند نگاه جامع و مدیریت یکپارچه بر بستر دریا هستیم.

سیستان و بلوچستان با داشتن موقعیت ممتاز در بخش دریا و اتصال به آب‌های آزاد می‌تواند به عنوان پایگاه گردشگری دریایی ایران نامیده شود و در کنار نقش هاب منطقه‌ای گردشگری در ارتباط با کشور‌های شبه قاره و حاشیه اقیانوس هند علاوه بر اینکه در مقیاس ملی می‌تواند نقش‌آفرین باشد و بیش از گذشته انشاالله در اهداف ملی به کارگیری شود و دسترسی های لازم به بقیه کشور ایجاد شود و ما بتوانیم علاوه براینکه مردمان خودمان بتوانند از تنوع اقلیمی و تنوع فرهنگی سیستان و بلوچستان استفاده می کنند حجم گردشگر حقوقی که می خواهد وارد بازار ایران شود از این طریق شرایط و زیرساخت های لازم را فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید