کوآلا متعجب

06

دی
1400

ترسناک ترین عجایب جهان

ارسال شده توسط: ریحانه بناءزاده/ 389 0

ترسناک ترین عجایب دیدنی جهان که شگفت زده نمی‌کند، شما را می‌ترساند در اینجا عنوان می‌شود و اما این مطلب ادامه دارد… همه ما می‌دانیم علم می‌تواند کلیدی باشد، برای جواب سئوالاتی که در زندگی با آن  برخورد می‎‌کنیم و این پاسخ‌ها هستند که سئوالات را منطقی می‌کنند. اما  بعضی از سئوالات را هنوز علم برای آن پاسخی  نداشته است  و این چنین عدم پاسخگویی شرایط را از حالت منطقی در آورده و تبدیل به یکپدیده عجیب و قریب کرده است. در اینجا می‌خواهیم به ده مورد از پدیده‌های عجیب، اما ترسناک در جهان بپردازیم که هنوز علم پاسخی برای آن نداشته است.

10- DEVIL’SKETTELLE یا آبشار شیطان که در ایالت  MINNESTOTA  یکی از عجیب ترین‌ مکان‌های دنیای طبیعی به حساب می‌آید. در یک نقطه خاص از این آبشار به دو مسیر کاملا  جدا منتهی می‌شود یکی  از این مسیرهای آب  را به سمت دریاچه هدایت می‌کند، ولی یکی دیگر نامشخص است و کسی نمی‌داند، آب به کجا ریخته می‌شود و آنجاکجاست؟

آبشار شیطان

SHESSDALENLIGHTS – 9 ساکنین دره هسدالن در نوروژ مدت‌هاست در قلمرو یک معما طبیعی زندگی می‌کنند. نورهایی هر شب در آسمان پدیدار می‌شود که از رنگ‌های روشن تشکیل شدند و از یک حرکت مداوم و متغیر تشکیل شده‌اند و بعد محو می‌شوند و باز دوباره در شب‌های بعد در آسمان دیده می‌شوند. قابل ذکر است این موضوع بیش از 40 سال است که اتفاق می‌افتد و دانشمندان را مبهوت کرده است. هر چند یک سری تئوری برایش تعریف شده است ولی هیچ کدام قانع کننده نمی‌باشد.

دره هسدالن

8 – MOVILCAVE   در جنوب شرقی رومانی غاری وجود دارد  که 5/5 میلیون سال از دید انسان‌ها  پنهان مانده است و درونش یک اتمسفر متفاوت از اتمسفر زمین  وجود دارد. این غار توسط کارگرهایی که به دنبال منطقه مناسب  برای یک ایستگاه برق بودند کشف می‌شود و طی این عملیات حفاری  بین صخره‌ها حفره‌هایی به وجود آمد  که به یکی از عجیب‌ترین  جاهای زمین  ختم می‌شود. اگر وارد یکی از این غارها شدید از یک سری تونل می‌گذرید. وارد یک محوطه می‌شوید که در آن  دریاچه‌ای است که آبش پر از گوگرد و کربن است و میزان کمی در آن اکسیژن  وجود دارد. هوای این منطقه سمی است  و پر از گوگرد و هیدروژن است. میزان کربن دی اکسیدات 100 برابر کربن دی اکسیدات روی زمین است.

عجیب ترین قسمت  این جریان این است که در آنجا هم زتدگی در جریان است.پزوهشگران در حدود 30 نوع موجود زنده کشف کردند که در هیچ کجای کره زمین مشاهده نشدند و توانستند در یک اتمسفر گوگردی به زندگی خود ادامه  دهند و از کفی که روی سنگها، در آن منطقه وجود دارد تغذیه کنند.

غاری با موجودات عجیب

7- LAKEKARACHAY یا دریاچه قره چای در گذشته در اتحاد جماهیر شوروی امکانات هسته‌ای متعددی وجود داشت و بیشتر آنها از امکانات امنیتی برخوردار نبود ، چون درست ساخته نشده بودند.
در کنار یکی از این کارخانه‌ها یک دریاچه وجود دارد که این دریاچه بیشتر از هر جایی دیگر از زمین مواد رادیواکتیو در آن  یافت می‌شود.
دریاچه قره چای آنقدر آلوده به مواد رادیو اکتیو است، که کمتر از یک ساعت در نزدیکی آن باشید، جانتان را ازدست می‌دهید.

دریاچه قره چای

6- DOUBLE TREEOF CASORZO  در حوالی شهر پیامونتی ایتالیا  یک منظره شگفت انگیز  وجود دارد آنجا یک درخت گیلاسی است که در حال رشد است با این تفاوت که این درخت روی یک درخت توت رشد کرده است. این که درختی روی درخت دیگر رشد کند امری بی سابقه نبوده است. اما نکته‌ای که وجود دارد معمولارشد این گونه درختان کم است و عمر کوتاهی دارند. ولی این دو درخت  کاملا بالغ هستند و طول بعضی از شاخه‌هایشان به 5متر می‌رسد. تا کنون هیچ کس نمی‌داند  این موضوع چطور اتفاق افتاده است. اهالی آن منطقه معتقد هستند یک پرنده در حال پرواز بوده است  و به طور اتفاقی یک هسته گیلاس از دهانش افتاده است روی درخت توت و به مروز زمان سبز شده است و ریشه های این درخت از داخل درخت توت عبور کرده است و به زمین رسیده است و از خاک تغذیه کرده است و تبدیل به یک درخت سالم شده است.

درخت شگفت انگیز در ایتالیا

5-  THESLEEP ING CITYOFKALACHI   مردم این شهر به طرز عجیبی دچار یک بیماری عمومی هستند  که همین طور بی قانون و قاعده می‌خوابند حتی وقتی که در حال قدم زدن هستند. اهالی این منطقه با بیماری فراموشی وخستگی مزمن و توهم قرن‌هاست که مواجه هستند و نسل به نسل با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. یک تئوری علمی در مورد ساکنین این شهر وجود دارد  و آن هم این است به دلیل پرتوها و اشعه‌هایی که از معدن اورانیوم در نزدیکی شهر وجود دارد به این بیماری مبتلا شدند. هر چند که این تئوری به اسباط نرسیده است چرا که بعد از گرفتن آزمایش خون و تحقیقات متعدد نتوانستند،  هیچ مدرک معتبری برای این استدلال  به دست بیاورند.

شهر خفته کلاچی

4- CIRCLESOFNAMIBIA   حلقه‌های  اسراز آمیز نامیبیا که درجنوب افریقا واقع شده‌اند یک معمای محیط زیستی وجود دارد. مناطق وسیعی در نامیبیا وجود دارد که با علفهای زیادی پوشیده شده است.تعداد بیشماری حلقه وجود دارد که درونشان  هیچ چیزی رشد نمی‌کند این حلقه ها کاملا شبیه به هم هستند و در تعداد زیاد دیده می‌شوند و قطر  بعضی‌ از این دایره‌ها  به 2 تا 15 متر می‌رسد.

سئوالاتی مثل اینکه چرا همه آن شبیه دایره هستند؟ چرا  به اشکال دیگر دیده نمی‌شوند و سئوالات دیگری مانند اینکه چرا هیچ گیاهی درون این دایره‌ها رشد نمی‌کنند!؟ وجود دارد.

حلقه های شگفت انگیز نامیبیا

3- HUMSOFTAOS این پدیده شامل زمزمه‌هایی است که صدای کمی دارند و می‌توان آن را نشنیده گرفت. همه ما صدای خش خش و صدای وز، وز  تلویزیون را شنیدیم صداهایی که تا وقتی نفهمیم از کجا می‌آیند مغر رادر گیر می‌کند. حالا تصورش را بکنید  مردم شهر تائوس در نیومکزیکو چه حالی دارند. از اوایل دهه 90 تعداد زیادی از ساکنین شهر تائوس  شروع به گلایه کردن  از شنیدن زمزمه‌های بی وقفه شدند و مردم از شنیدن این صداها دچار آزار روانی می‌شدند. در طول 20  سال گذشته  محققان  سعی کردند این زمزمه‌ها را بررسی کنند ولی هیچ کس موفق نشده است دلیل آن را پیدا کند. بعضی از دانشمندان معتقدند  مردم این شهر قدرت شنوایی بالایی دارند اما این تئوری باعث ایجاد سئوالات بیشتری شده است.

صداهای مرموز

2- NEVERENDIN GLIGHTNIN STOM  در غرب ونزوئلا  بالای رودخانه کاتاتومبو هر شب ساعت 7  طوفانی در بر می‌گیرد که ده ساعت طول می‌کشد  و رعد و برق‌های زیادی طول می‌کشد و این اتفاق بیش از 260 روز در سال به وقوع می‌پیوندد و  هیچ کس نمی‌داند به چه دلیل این اتفاق می‌افتد. تامدتی پیش تئوری این جور نشان می‌داد که اورانیوم‌های درون سنگهای اطراف رودخانه باعث می‌شود چنین طوفانی درست شود و شک‌های زیادی در این سالهای اخیر صحت این موضوع را زیر سئوال می‌برد. امروزه تئوری که بیشتر مورد قبول است شامل مباحث پیچیده می‌‌‌‌شود. به طور کلی میتوان گفت شکل کوههای  منطقه باعث می‌شود  بادهای گرم با هوای سرد منطقه برخورد می‌کند  و این برخورد با اب‌های بخار شده و متانی  که در منطقه نفت خیز وجود دارد باعث این طوفان‌ها شده‌اند ولی در واقع هیچ کس به قطعیت دلیل این موضوع را نمی‌داند.

رعد وبرق رودخانه کاتاتومبو

1-THEB OILING RIVER یا رودخانه جوشان در اعماق جنگلهای آمازون رودخانه‌ای وجود دارد که طولش به چهار مایل می‌رسد و به خلاف همه رودخانه‌ها رودخانه‌ی شانای تیمپیشکا آن قدر داغ است که هر حیوانی که واردش می‌شود زنده زنده پخته می‌شود. دمای این رودخانه به 90 درجه سیلیسیوس می‌رسد.دانشمندان دلیل داغ بودن آب را نمی‌دانند.معمولا وقتی مواد مذاب داخل آب وارد شوند باعث می‌شود آب  به این دما برسد.
و این رودخانه با نزدیکترین آتشفشان 700 کیلومتر فاصله دارد.

رودخانه شگفت انگیز

عمارت مرموز وینچستر

داستان عمارت مرموز وینچستر  از اینجا شروع شد. که چیزی حدود 200 سال پیش سارا وینچستر  بیوه آقای وینچستر  پس از مرگ همسرش  وارث ثروتی هنگفت شد. این خانواده تولید کننده تفنگ‌های وینچستر هستند. پس از اینکه شوهر و دخترش اواخر قرن 18 فوت شدند. خانم وینچستر به یک جن گیرگفته بود  ارواحی که توسط تفنگ وینچستر کشته شده بودند را تسخیر کند. جن گیر بیوه وینچستر گفته بود زندگی و مرگ تو بستگی به ادامه کارهای ساختمانی دارد. از آن موقع که بیوه وینچستر این حرف را شنید، تا پایان عمرش که در سال 1922 بود عملیات ساختمانی به صورت بی وقفه در این عمارت انجام می‌شد. می‌گویند خانم وینچستر در حالی مرد که کارگرها کار را تعطیل کردند واکنون این عمارت به یک مکان توریستی تبدیل شده است که احتمالا روح خانم وینچستر در آن گیر افتاده است.

عمارت وینچستر

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید